maandag 12 december 2011

en nog een dagboekquiltje

Tijdens onze laatste QuiltPlus bijeenkomst vorige week, moesten we een klein quiltje maken met favoriete stofjes of materialen die bij jezelf passen of iets over jezelf vertellen. Nu had ik net een quilt afgemaakt met stoffen die ik zelf heb geverfd en geprint tijdens de workshop bij Ineke Berlyn. Deze quilt past binnen het thema van de quilt die we moeten maken voor QuiltPlus: Noord(en). Toch is dit project nog niet klaar, want er moet nog een tweelingquilt bijkomen. Dat komt dus later.
Maar van het eerste deel van de Noorden quilt had ik nog vrij veel stukjes over. Ik vond dit erg goed bij mij passen én bij de QuiltPlus bijeenkomst. Tegenwoordig helemaal verslaafd aan zelfgeverfde stoffen, geprint met dingen die bij Groningen passen, de provincie waar ik nu woon. Stukken stof waar ik zelf met discharge pasta een tekst heb geschreven en gebleekt. Het werd echt iets van mezelf. Heel graag wilde ik die restjes dus verwerken voor dit quiltje en ben maar direct uitgegaan van een A4-tje, want dan past hij ook mooi bij de dagboekquiltjes.

8 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Een prachtige compositie! Je hebt van alle technieken en proefjes een mooi evenwichtig quiltje gemaakt!

Ineke zei

Deze is heel mooi. Ik ben benieuwd naar de tweeling.

Liesbeth Wessels zei

Wordt zeker een twee-eiig tweeling ? Maar deze eerstgeborene is mooi van kleur en afwisseling tussen tekst en andere afdruksels. Leuk dat het zo van jezelf is. groeten van liesbeth

Zonja zei

Heel speciaal

Christel Sins-Camp zei

Leuk dat je die print & piece techniek hier hebt toegepast. Ik herken nog wel stofjes uit Aalten!

Johanna Zweden zei

Wat schitterend, zo eenvoudig, maar het straalt iets uit
Groetjes Joke

miekequilt zei

Ziet er mooi uit. Ben wel benieuwd naar hoe de grote quilts worden.

Siny Nijmeijer zei

Zo mooi!